VDH hamers bestaan al heel lang en zijn in feite simpele maar efficiënte hamers. Op basis van jarenlange expertise en de nodige praktijk- en klantervaring heeft VDH de hamers verder doorontwikkeld. Hierdoor is de kwaliteit alsmaar verbeterd en zijn de hamers enorm betrouwbaar. Van den Heuvel heeft met het oog op de toekomst de ontwikkeling naar geluidreducerende hamers in gang gezet en speelt daarmee in op de toenemende vraag vanuit de markt naar stillere hamers.
Dankzij de flexibele modulaire opbouw is bijvoorbeeld een 10-tons hamer ook op te bouwen naar maximaal een 18-tons hamer. Daarnaast is een ander groot voordeel van de grote hamers van VDH dat ze een hoge standtijd kennen en er weinig reparaties nodig zijn.
In onze volledig uitgeruste metaal- en hydraulische werkplaatsen en spuiterij werken vakkundige lassers, monteurs en spuiters, die zorg dragen voor een kwalitatief hoogstaand eindproduct. Hier worden de machines en uitrustingen volgens tekening afgelast, bewerkt en samengesteld. Vervolgens worden de machines en uitrustingen in
onze eigen spuiterij geconserveerd.
Van den Heuvel heeft veel ervaring met het ontwikkelen en bouwen van hamers. Zowel grote als kleine hamers. Onder grote hamers vallen de hamers vanaf 3 tot en met 18 ton, onder kleine hamers van de hamers vanaf 0,5 tot en met 2,5 ton. Deze hamers zijn rond, hebben een lage inbouwmaat en zijn licht van gewicht.
De grote VDH hamers van 3 t/m 9 ton kunnen zowel vrijhangend als makelaargeleid gebruikt worden, beide opties zijn mogelijk. Bij de 3-9 ton hamers wordt altijd gewerkt met een versnelde cilinder, waardoor het valgewicht naar beneden wordt geduwd in plaats van dat deze naar beneden valt. Door die acceleratie wordt er meer energie uit de hamer overgebracht naar de naar de paal (bij beton) en buis (bij staal), wat de kwaliteit van de werkzaamheden ten goede komt.
Dankzij de flexibele modulaire opbouw is bijvoorbeeld een 10-tons hamer ook op te bouwen naar maximaal een 18- tons hamer. Daarnaast is een ander groot voordeel van de grote hamers van VDH dat ze een hoge standtijd kennen en er weinig reparaties nodig zijn. En als er al een reparatie nodig is, hoeft dat niet in de werkplaats, maar kan dat gewoon in het veld gedaan worden.